GMINABUKOWSKO
  • O GMINIE
    • Aktualności
    • Charakterystyka Gminy
      • Herb
      • Położenie
      • Statystyka
    • Miejscowości
      • Dudyńce
      • Karlików
      • Nadolany
      • Nagórzany
      • Nowotaniec
      • Płonna
      • Pobiedno
      • Tokarnia
      • Wola Piotrowa
      • Wola Sękowa
      • Wolica
      • Zboiska
      • Bukowsko
    • Publikacje o gminie
    • Kultura
      • Bukowianie
      • Wydarzenia
      • Uniwersytet Ludowy Rzemiosła
        Artystycznego Wola Sękowa
    • Sport
      • Kluby sportowe
      • Obiekty sportowe
  • SAMORZĄD
    • Wójt gminy
    • Zarządzenia Wójta
    • Kierownictwo urzędu
    • Rada gminy i komisje
    • Młodzieżowa Rada Gminy
    • Dokumenty strategiczne
      • Strategia Rozwoju Gminy Bukowsko na lata 2022-2031
      • Program Usług Społecznych gminy
      • Lokalny Program Rewitalizacji
      • Statut Gminy
  • URZĄD GMINY
    • Załatw sprawę w urzędzie
      • Ewidencja ludności - w aktualizacji
      • Gospodarka komunalna
      • Najem lokali
      • Ochrona środowiska
      • Odpady komunalne
      • Podatki i opłaty
      • Urząd Stanu Cywilnego
      • Zagospodarowanie Przestrzenne
      • Zezwolenie na alkohol
      • Wycinka drzew
    • Godziny urzędowania
    • Referaty i stanowiska pracy
      • Referat Podatków i Opłat Lokalnych
      • Księgowo- Budżetowy
      • Referat Inwestycji,
        Planowania Przestrzennego Spraw Komunalnych
        i Ochrony Środowiska
      • Referat Gospodarki Nieruchomościami
        Rolnictwa i Działalności Gospodarczej
      • Referat Pozyskiwania Funduszy
        Zewnętrznych, Promocji i Kultury
      • Urząd Stanu Cywilnego
      • Samodzielne stanowiska
    • Wnioski o udostępnienie informacji
      publicznej
    • Akty Prawa Miejscowego
    • Obwieszczenia
    • Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego
  • DLA MIESZKAŃCA
    • Wzory dokumentów
    • Opieka medyczna
      • Ośrodek zdrowia w Bukowsku
      • Ośrodek zdrowia w Pobiednie
      • Ośrodek zdrowia w Nowotańcu
      • Stomatolodzy
      • Caritas
      • Apteki
      • Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
    • Ochrona środowiska
      • Czyste powietrze
      • Wypalanie traw
      • Moja Woda
    • Gospodarka odpadami
      • Naliczanie i stawki opłat
      • Deklaracja i dokumenty
      • Harmonogram odbioru odpadów
      • Terminy i formy płatności
      • Zasady segregacji
      • PSZOK
      • Rejestr działalności regulowanej
      • Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi
      • Regulamin utrzymania czystości
        i porządku / Uchwały Rady Gminy
      • Podmioty odbierające odpady i uzyskane poziomy
    • Gospodarka wodno-ściekowa
      • Komunikat w sprawie odczytu wodomierzy
      • Terminy i opłaty
    • Bezpłatny internet
    • Parafie
    • Instytucje i firmy
    • Rozkład jazdy autobusów
    • Plan polowań zbiorowych
    • E-poradnik -Jak pożytecznie spędzać wolny czas
    • Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa
    • Poradnik ABC cyberbezpieczeństwa
  • DLA TURYSTY
    • Baza noclegowa
    • Turystyka
      • Szlaki turystyczne
      • Ścieżka historyczno-przyrodnicza "Szlakiem historycznych osad"
      • Ścieżka historyczno-przyrodnicza „Buczyna Karpacka"
      • Ścieżka edukacyjna „Śladami trzech narodów – Polacy, Rusini i Żydzi w Gminie Bukowsko”
    • Przyroda
    • Co warto zobaczyć?
      • Kościoły i Cerkwie
      • Cmentarze i kapliczki
      • Muzeum Militariów i Techniki w Woli Sękowej
      • Izba Pamięci w Zboiskach
    • Osady historyczne
    • Folklor
    • Lokalni twórcy
    • Imprezy
  1. Strona główna
  2. Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego


Udostępnij

 

Urząd Stanu Cywilnego

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

MAGDALENA CYPCARZ WANIELISTA

pok. 201

tel. 13 4674015 w.42

mail: usc@bukowsko.pl

 

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

  • sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw, zgonów;
  • wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów;
  • wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
  • wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego;
  • wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
  • wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;
  • wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem ustawowego okresu oczekiwania;
  • dokonywanie czynności materialno - technicznych w sprawach:
    • przeniesienia do rejestru stanu cywilnego w drodze transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego,
    • rejestracji urodzenia albo zgonu, które nastąpiły poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej i nie zostały tam zarejestrowane oraz rejestracji urodzenia, zawarcia małżeństwa albo zgonu, które nastąpiły poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej jeżeli w państwie zdarzenia nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego,
    • uzupełnienia aktu stanu cywilnego,
    • sprostowania aktu stanu cywilnego,
    • odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzonego w Polsce i za granicą;
  • przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;
  • przyjmowanie oświadczeń w sprawach:
    • uznania ojcostwa,
    • nadania dziecku nazwiska w trybie art. 90 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
    • zmiany imienia dziecka,
    • powrotu małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
  • prowadzenie archiwum USC;
  • bieżące prowadzenie rejestru stanu cywilnego polegające na nanoszeniu zmian dotyczących stanu cywilnego osób, w oparciu o prawomocne orzeczenia sądów, ostateczne decyzje, odpisy z akt stanu cywilnego oraz inne dokumenty mające wpływ na treść lub ważność aktu, w formie wzmianek dodatkowych;
  • prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów dla ksiąg stanu cywilnego;
  • zamieszczanie przypisków do aktów stanu cywilnego;
  • powiadamianie innych urzędów o sporządzonych aktach stanu cywilnego i zarejestrowanych zmianach;
  • nanoszenie wzmianek marginesowych o rozwodach orzeczonych w państwach Unii Europejskiej w oparciu o Rozporządzenie Rady (WE) NR 2201/2003 z dnia 27 listopada 2003 r. dotyczące jurysdykcji oraz uznawania i wykonywania orzeczeń w sprawach małżeńskich oraz w sprawach dotyczących odpowiedzialności rodzicielskiej, uchylające rozporządzenie (WE) nr 1347/2000;
  • wpisywanie wzmianek dodatkowych i zamieszczanie przypisków w aktach stanu cywilnego na podstawie orzeczeń sądów państw obcych lub rozstrzygnięć innych organów państw obcych, jeżeli orzeczenia te podlegają uznaniu na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego lub innych właściwych przepisów;
  • prowadzenie postępowań z zakresu zmiany imion i nazwisk;
  • sporządzanie aktów urodzeń na podstawie postanowień sądu;
  • przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medalu „Za długoletnie pożycie małżeńskie" oraz organizowanie uroczystości długoletniego pożycia małżeńskiego;
  • organizowanie uroczystości 100 - lecia urodzin;
  • prowadzenie korespondencji z polskimi konsulatami oraz obcymi placówkami konsularnymi w zakresie realizowanych spraw;
  • występowanie o nadanie numeru PESEL dla dzieci nowonarodzonych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
  • występowanie o zmianę numeru PESEL;
  • wprowadzanie do rejestru PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia;
  • wprowadzanie do rejestru PESEL danych o wymeldowaniu w związku ze zgonem osób posiadających numer PESEL;
  • weryfikowanie oraz aktualizowanie danych figurujących w rejestrze PESEL w oparciu o naniesione zmiany w aktach stanu cywilnego;
  • usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL;
  • realizowanie zleceń przeniesienia aktów do rejestru stanu cywilnego;
  • przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego;
  • wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego o stanie cywilnym;
  • wydawanie zaświadczeń o przyjętych sakramentach;
  • wydawanie decyzji odmownych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.

 

 


 

 

  • SOŁECTWA
    • Dudyńce
    • Karlików
    • Nadolany
    • Nagórzany
    • Nowotaniec
    • Płonna
    • Pobiedno
    • Tokarnia
    • Wola Piotrowa
    • Wola Sękowa
    • Wolica
    • Zboiska
    • Bukowsko
  • PROJEKTY, INWESTYCJE, REMONTY
    • Projekty dofinansowane z Unii Europejskiej
    • Projekty ze środków krajowych
    • Projekty realizowane przy wsparciu gminy
    • Inwestycje z środków krajowych
    • Inwestycje z budżetu gminy
    • Fundusz Dróg Samorządowych
    • Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych
  • PRZETARGI
  • JEDNOSTKI GMINNE
    • Centrum Usług Społecznych w Bukowsku
    • Szkoły i placówki oświatowe
    • Biblioteka
    • Środowiskowy Dom Samopomocy w Wolicy
    • Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
  • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • Newsletter dla NGO z terenu Gminy Bukowsko
    • Koła Gospodyń Wiejskich
    • Ochotnicze Straże Pożarne
    • Fundacje i Stowarzyszenia
  • TRANSMISJE OBRAD RADY GMINY
  • KWARTALNIK GAZETA GMINY
  • GMINNY PORTAL MAPOWY
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Komunikaty Kamery Czyste powietrze Fundusz Inwestycji Lokalnych FDS Unia Europejska Platforma Zamówień Publicznych Strategia rozwoju Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Ostrzeżenia meteorologiczne Gmina Bukowsko Spot

Kontakt

Bukowsko 290, 38-505 Bukowsko
Powiat Sanocki
Województwo Podkarpackie
tel.: 013 46 74 015, 013 46 74 024
email: sekretariat@bukowsko.pl

NIP Gminy : 6871785579
Regon: 370440732

Konta bankowe

Krakowski Bank Spółdzielczy:
Podatki
44 8591 0007 0400 0899 7412 0010

Wywóz nieczystości
65 8591 0007 0400 0899 7412 0020

Woda i ścieki
58 8591 0007 0400 0890 0999 0004

Pozostałe opłaty ( czynsze, drewno, wynajem sali, opłata skarbowa, opłata za zezwolenie na alkohol, dzierżawa gruntów, inne…)
58 8591 0007 0400 0890 0999 0004

Wadia do przetargów i zabezpieczenie umów:
39 8591 0007 0400 0899 7412 0003

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek
od 8:00 do 16:00
od wtorku do piątku
od 7:00 do 15:00

Godziny pracy Kasa Urzędu

od poniedziałku do piątku od 8:00 do 14:00

Na skróty:

MiejscowościRada gminy i komisjeObwieszczenia

© 2023 Urząd Gminy Bukowsko
Realizacja: DAVISOFT | WCAG 2.0
  • bip
  • facebook
  • YouTube
  • epuap
  • Monitor Polski
  • Dziennik Ustaw