Ewidencja ludności - w aktualizacji
Stanowisko ds. ewidencji ludności
BEATA BYRT
pok. 201
tel. 13 4674015 w.43
mail: bbyrt@bukowsko.pl
Do zadań stanowiska ewidencji ludności i dowodów osobistych należy:
Prowadzenie ewidencji ludności w tym:
- przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL oraz powiadomienie osoby o jego nadaniu;
- prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy;
- prowadzenie spraw związanych z wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego lub czasowego;
- przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu;
- prowadzenie w systemie informatycznym rejestru pobytu mieszkańców i cudzoziemców;
- dokonywanie rejestracji danych w rejestrze PESEL;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych;
- usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL lub powiadamianie właściwych organów o stwierdzonych niezgodnościach w celu ich usunięcia;
- wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców;
- udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL;
- sporządzanie wykazów, informacji statystycznych i analiz osobowych/ilościowych zameldowanych;
- nadzorowanie wniesienia odpłatności, jeśli udostępnienie danych jej podlega;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu rejestru mieszkańców.
Prowadzenie spraw związanych z wydaniem dowodów osobistych w tym:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów;
- dokonywanie rejestracji danych w Rejestrze Dowodów Osobistych;
- wykonywanie czynności związanych z ustalaniem/zmianą/odblokowywaniem kodów (PIN) dla certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego;
- przekazywanie posiadaczom dowodów osobistych kodu (PUK) umożliwiającego odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego;
- przechowywanie w dokumentacji związanej z dowodami osobistymi nieodebranych kodów (PUK) umożliwiających odblokowanie certyfikatów;
- wykonywanie czynności związanych ze zgłoszeniem zawieszenia lub cofnięciem zawieszenia certyfikatów oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających dokonanie tych zgłoszeń;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach odmowy wydania dowodu osobistego lub stwierdzenia nieważności dowodu osobistego;
- przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego oraz zgłoszeń nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
- dokonywanie unieważnień dowodów osobistych;
- wydawanie zaświadczeń zawierających pełny opis danych dotyczących wnioskodawcy;
- udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
- udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu rejestru dowodów osobistych.
Prowadzenie Rejestru Danych Kontaktowych w tym:
- przyjmowanie wniosków o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w Rejestrze Danych Kontaktowych;
- dokonywanie rejestracji danych w rejestrze RDK;
- SOŁECTWA
- PROJEKTY, INWESTYCJE, REMONTY
- Projekty dofinansowane z Unii Europejskiej
- Projekty ze środków krajowych
- Projekty realizowane przy wsparciu gminy
- Inwestycje z środków krajowych
- Inwestycje z budżetu gminy
- Fundusz Dróg Samorządowych
- Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych
- "Cyfrowa Gmina" w Urzędzie Gminy Bukowsko
- „Granty PPGR” Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
- Cyberbezpieczny Samorząd
- PRZETARGI
- JEDNOSTKI GMINNE
- ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
- TRANSMISJE OBRAD RADY GMINY
- KWARTALNIK GAZETA GMINY
- GMINNY PORTAL MAPOWY
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Rozliczenie PIT 2024 z PITax.pl jest dostępne w ramach projektu „Wspieraj lokalnie" prowadzonego przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych i PITax.pl Łatwe podatki.