Centralna Komisja Egzaminacyjna przedstawiła wyniki egzaminu ósmoklasisty
Egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony od 13 do 15 maja 2025 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego w powyższym terminie, napisali egzamin 10, 11 i 12 czerwca br.
Język polski
Za rozwiązanie zadań z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 64% punktów możliwych do zdobycia. Uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniami, które sprawdzały umiejętność czytania utworów literackich oraz odbioru tekstów kultury.
Matematyka
Za rozwiązanie zadań z matematyki ósmoklasiści uzyskali średnio 50% punktów możliwych do zdobycia. Zadaniem, z którym uczniowie najlepiej sobie poradzili, było zadanie 9, w którym ósmoklasiści musieli obliczyć czas przejazdu rowerzysty przy danej drodze i prędkości. Współczynnik łatwości dla tego zadania jest równy 83%, co oznacza w zadaniu za 1 pkt, że zadanie poprawnie rozwiązało 83% uczniów.
Język obcy nowożytny
Za rozwiązanie zadań z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści uzyskali średnio języka angielskiego – 70% punktów
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność rozpoznawania w wypowiedziach związków frazeologicznych, rozumienia ich znaczenia oraz poprawnego stosowania w wypowiedziach. Z matematyki uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność obliczania czasu przy danej drodze i prędkości. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego rozumienie tekstów pisanych.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu kształcenia językowego, które sprawdzało umiejętność poprawnego używania znaków interpunkcyjnych. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte z geometrii płaskiej, którego rozwiązanie wymagało umiejętności obliczania pola wielokąta metodą podziału na mniejsze wielokąty lub uzupełniania do większych wielokątów. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.
Wyniki egzaminu – podsumowanie
Średnie wyniki z poszczególnych przedmiotów w kraju, województwie, powiecie i gminie wyglądają następująco:
|
Język polski |
Matematyka |
Język angielski |
gmina |
58,02% |
47,45% |
60,02% |
powiat |
65,33% |
51,55% |
72,01% |
województwo |
65,48% |
51,69% |
69,24% |
kraj |
62,72% |
48,99% |
68,86% |
W szkołach z gminy Bukowsko wyniki egzaminu uplasowały się w następujący sposób:
Przedmiot |
Bukowsko |
Nowotaniec |
Pobiedno |
|||
Język polski |
65 % |
5 stanin |
65 % |
5 stanin |
49 % |
2 stanin |
Matematyka |
58 % |
7 stanin |
47% |
5 stanin |
38 % |
4 stanin |
Język obcy/angielski |
58 % |
4 stanin |
56% |
3 stanin |
64% |
4 stanin |
- SOŁECTWA
- PROJEKTY, INWESTYCJE, REMONTY
- Projekty dofinansowane z Unii Europejskiej
- Projekty ze środków krajowych
- Projekty realizowane przy wsparciu gminy
- Inwestycje z środków krajowych
- Inwestycje z budżetu gminy
- Fundusz Dróg Samorządowych
- Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych
- "Cyfrowa Gmina" w Urzędzie Gminy Bukowsko
- „Granty PPGR” Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
- Cyberbezpieczny Samorząd
- WaterWise Interreg Polska -Ukraina
- PRZETARGI
- JEDNOSTKI GMINNE
- ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
- TRANSMISJE OBRAD RADY GMINY
- KWARTALNIK GAZETA GMINY
- GMINNY PORTAL MAPOWY
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI










