Od 1 stycznia 2023 nowy rozkład jazdy MKS w Sanoku
Od 1 stycznia 2023 r. zacznie obowiązywać zupełnie nowy rozkład jazdy komunikacji miejskiej na wszystkich liniach.
Obecny rozkład obowiązujący od ponad 10 lat nie spełnia oczekiwań mieszkańców, jest niefunkcjonalny i negatywnie wpływa na poziom usług Zakładu MKS.
Na podstawie przeprowadzonych badań i analiz podjęto działania zmierzające do gruntownej modyfikacji sieci połączeń. Polega ona m.in. na zwiększeniu liczby połączeń na kluczowych trasach oraz dostosowaniu czasu oczekiwania na kolejne autobusy, tak by skoordynować połączenia między dzielnicami i miejscowościami oraz skrócić czas oczekiwania w porach największej mobilności mieszkańców Sanoka.
Uruchomione zostaną nowe przystanki przy ul. Kochanowskiego, Prugara-Ketlinga, Prusa, Rataja i Struga, co skróci dystans do najbliższych przystanków.
Zmianie ulegnie rozkład jazdy wszystkich linii komunikacji miejskiej. Podczas planowania podróży autobusem MKS, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z nowymi godzinami odjazdów.
Powstanie nowa weekendowa linia 22 na trasie między Cmentarzem Południowym i Dzielnicą Posada z przejazdem przez obwodnicę. Zmianie ulegną trasy linii 1, 2, 3, 3A, 6, 8 i 9.
Trasy linii 4, 4A, 5, 7, 18 i 19 pozostaną bez zmian, ale zostaną zmodyfikowane ich godziny odjazdów.
Linia 50 będzie funkcjonowała jako linia 23.
Linie 10 i 50A przestaną funkcjonować. Pasażerowie linii 10 będą mieli do dyspozycji regularnie kursującą linię 5, natomiast podróżni korzystający z linii 50A, będą mogli zamiennie podróżować liniami 3A, 4A oraz 23.
Linie 1, 6 i 7 będą funkcjonować bardziej regularnie. Najwięcej autobusów z Dzielnicy Wójtostwo do centrum kursować będzie z Zajezdni SPGK trasą przez ul. Gorazdowskiego, ul. Sadową, ul. Jana Pawła II i ul. Traugutta. Wracając ze Śródmieścia do Dzielnicy Wójtostwo, większość kursów zatrzymywać się będzie na przystanku przy ul. Piłsudskiego w pobliżu Rynku.
W ciągu dnia roboczego przed południem maksymalny czas oczekiwania na autobus do centrum miasta z ul. Traugutta nie przekroczy 17 minut (obecnie 41 minut), ze Stomilu 32 minuty (obecnie 55 minut), z ul. Krakowskiej 27 minut (obecnie 34 minuty), a z ul. Robotniczej 32 minuty (obecnie 41 minut).
Liczba kursów do wszystkich miejscowości w okolicznych gminach pozostanie tak sama, jak do tej pory.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany w ofercie przewozowej poszczególnych linii:
Nowa linia nr 22 – będzie kursowała w soboty i niedziele między Cmentarzem Południowym i Dzielnicą Posada. Autobus linii 22 rozpocznie bieg z Cmentarza Południowego, skąd podążać będzie najszybszą trasą przez obwodnicę i dalej przez ul. Lipińskiego, ul. Stróżowską, ul. Kawczyńskiego, ul. Robotniczą, a następnie przez ul. Lipińskiego oraz obwodnicę z powrotem do Cmentarza Południowego.
Linia nr 1 – jej trasa zostanie zmodyfikowana, dzięki czemu autobusy linii nr 1 będą bardziej dostępne dla mieszkańców Wójtostwa i Błoni. Będzie to linia dwukierunkowa. Linia nr 1 wciąż kursować będzie między Wójtostwem i ul. Wilczą, zaczynając trasę z Zajezdni SPGK przy ul. Jana Pawła II, a następnie ulicami Gorazdowskiego, Sadową, Jana Pawła II, Traugutta, Dmowskiego, Rymanowską, Sienkiewicza, Słowackiego, Kochanowskiego, Prugara-Ketlinga i dalej bez zmian przez ul. Robotniczą do ul. Wilczej. Z powrotem od ul. Wilczej do ul. Lwowskiej linia nr 1 będzie kursowała identyczną trasą jak obecnie, a następnie zostanie ona skierowana przez ul. Prugara-Ketlinga, ul. Kochanowskiego, ul. Jagiellońską, ul. Piłsudskiego, ul. Mickiewicza, ul. Kościuszki, ul. Rymanowską, ul. Dmowskiego, ul. Traugutta, ul. Sadową, ul. Gorazdowskiego do bazy SPGK przy ul. Jana Pawła II, gdzie zakończy bieg. W dni robocze po godz. 16. a w weekendy po godz. 13., autobusy pojadą przez ul. Podgórze i Arenę z oznaczeniem jako linia nr 1A.
Linia nr 2 – w obie strony będzie kursować przez ul. Kochanowskiego, ul. Prugara-Ketlinga, ul. Lwowską i ul. Królowej Bony, dzięki czemu mieszkańcy osiedla Błonie będą mieli do pokonania krótszy dystans do najbliższego przystanku linii nr 2.
Linia nr 3 – w stronę Białej Góry od ul. Jagiellońskiej zostanie skierowana krótszą trasą przez ul. Piłsudskiego, ul. Mickiewicza, ul. Staszica, ul. Traugutta i ul. Jana Pawła II. Do Olchowiec jej trasa nie zmieni się – linia 3 kursować będzie przez ul. Dmowskiego, ul. Rymanowską i ul. Kościuszki.
Linia nr 3A – będzie kursowała na wydłużonej trasie z Olchowiec do Dąbrówki przez Śródmieście i Wójtostwo, uzupełniając pozostałe linie komunikacji miejskiej. Od Olchowiec do ul. Sienkiewicza jej trasa nie ulegnie zmianie, natomiast dalej będzie kursowała przez ul. Kościuszki, ul. Mickiewicza (do Wójtostwa przez przystanek Piłsudskiego), ul. Białogórską, ul. Traugutta, ul. Sadową, ul. Kiczury, ul. Dmowskiego, ul. Rymanowską, ul. Iwaszkiewicza, ul. Rataja, ul. Struga, ul. Prusa, ul. Krakowską do pętli na Dąbrówce.
Linia nr 6 – wciąż będzie łączyć Zagórz i ul. Łany z centrum Sanoka i Wójtostwem, ale między Śródmieściem i ul. Jana Pawła II otrzyma nową trasę, jak linia nr 1. Od ul. Dmowskiego zostanie skierowana przez ul. Traugutta, ul. Sadową, ul. Gorazdowskiego, ul. Jana Pawła II do Zajezdni SPGK. Obsługę ul. Białogórskiej zapewniać będzie linia 3A, którą będzie można dojechać do Śródmieścia najkrótszą trasą przez ul. Mickiewicza.
Linia nr 8 – zostanie wydłużona spod Autosanu przez ul. Lipińskiego do nowej pętli na osiedlu Łany – Porcelana, na końcu ul. Łany.
NOWY ROZKŁAD JAZDY od 1 stycznia 2023
- SOŁECTWA
- PROJEKTY, INWESTYCJE, REMONTY
- Projekty dofinansowane z Unii Europejskiej
- Projekty ze środków krajowych
- Projekty realizowane przy wsparciu gminy
- Inwestycje z środków krajowych
- Inwestycje z budżetu gminy
- Fundusz Dróg Samorządowych
- Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych
- "Cyfrowa Gmina" w Urzędzie Gminy Bukowsko
- „Granty PPGR” Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
- Cyberbezpieczny Samorząd
- PRZETARGI
- JEDNOSTKI GMINNE
- ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
- TRANSMISJE OBRAD RADY GMINY
- KWARTALNIK GAZETA GMINY
- GMINNY PORTAL MAPOWY
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI